Man er nødt til at lægge digitale strategier nu om dage
Arbejder du med marketing, ejer du et firma eller en virksomhed; skal du vejlede selvsamme i vejen frem anno 2019/2020 og forklare dem, hvor landet ligger nu, og hvor tiden er på vej hen?
Så har du forhåbentligt allieret dig med nogle, som har meget forstand på den slags, som vi kan anbefale, skulle være Adtimize blandt andet, da de har store erfaringer, lidenskab og kendskab til, hvordan de bedste digitale strategier ser ud for tiden – og hvordan morgendagens ser ud.
Man skal godt nok have sovet længe under en sten, hvis man som PR-medarbejder i en større eller lille virksomhed ikke har bemærket, at nutidens markedsbevægelser fungerer meget på det digitale.
Selvfølgelig skal man i den forbindelse ikke udelukke al det brand, marketing og PR, som foregår ude i den fysiske verden, da man også kan fange specielle målgrupper den vej – men den målgruppe er stødt dalende.
Selv dem, som kan lide den fysiske form for reklame i den yngre alder, kan ikke undsige sig, at de ikke også bruger de digitale medier mange gange i løbet af et døgn – derfor skal man som virksomhed være til stede her for at fange ens kunder.
Derfor har mange større og mindre virksomheder da også ansat SoMe-medarbejdere, der udlagt betyder social media-medarbejdere.
Deres opgave består konstant i at levere indhold, holde styr på, kommentere og holde shitstorme væk fra firmaets sociale profiler, som er dér, hvor de fleste mennesker får deres informationer fra og finder de vigtigste nyheder og det, som de vil købe.
Her skal man agere i øjenhøjde med dem, lave indhold efter passende omfang og størrelse; være sjov, men ikke plat.
Den slags balancegang er svær, og ofte er det yngre mennesker, der får den tjans, for den stilling fandtes ikke for bare ti år siden, og de lærer så at kombinere deres egne erfaringer med online medier med brandets værdier.