Vil du gerne undgå kunder, der ikke betaler?
Det kan være svært at styre, hvorvidt ens kunder betaler deres regninger eller ej. Men – der er flere ting man kan gøre for at sikre sig, at man får sine penge ind igen. Hvis man selv har forsøgt sig med at kontakte kunden, men uden held, så kan inkasso hjælp være det, der skal til.
Hyr hjælp til effektiv inkasso
Der er flere trin man kan gå igennem, når man hyrer hjælp til at indkræve penge. Først og fremmest er der en rykkerprocedure, man skal igennem. Der sendes 3 rykkere, hvor der opkræves et ekstragebyr hver gang, og hvor der informeres omkring inkassovarsel. Hvis ikke disse tre breve får kunden til at reagere, så bliver næste trin, at sagen sendes videre til inkasso.
Det kan aldrig betale sig for en kunde, når en ubetalt regning sendes til inkasso. Det bliver nemlig meget dyrere, end den oprindelig regning, der skulle betales. Derfor kan det i også godt svare sig, at der reageres på den første regning eller de rykkere, der sendes ud.
Fordelene ved at hyre et firma til inddrivning
Når man hyrer hjælp til inkasso, så overlader man rykkerarbejdet til en anden part. Fordelen er selvfølgelig, at der er en klar retning på, hvordan pengene opkræves, og hvad der skal ske. Men derudover så skal man heller ikke selv blande opkrævning ind i kunderelationen.
Selvom man har leveret et stykke arbejde, der ikke betales for, så er det aldrig sjovt, når en kunde skal rykkes. Derfor kan det også være godt givet ud, når der hyres et eksternt firma til det. Her kan man selvfølgelig også selv have noget at sige i forhold til, hvordan de går til kunden, så det heller ikke bliver en træls oplevelse, når pengene skal inddrives gennem et inkassofirma. Men selvfølgelig så har firmaerne også erfaring med, hvordan processen skal foregå, når pengene rent faktisk også skal komme ind igen.